Atlassian Flywheel 사례 연구 (Jay Simons, the former President of Atlassian)
- 좋은 제품이란?
- 저렴하고 유연한 가격 정책
- 온라인 트래픽과 판매
- 타겟 마케팅과 세일즈
- 콘텐츠 마케팅
- 세일즈 확장
Atlassian GTM Strategies (Cameron Deatsch, Chief Revenue Officer at Atlassian)
- Just let them buy
- Price for volume (for consistency)
- Treat human interaction as a bug
- Make some friends (build a channel)
- Grow more expansion levers
- Build a community
- Don’t fall for the enterprise trap
- Think global / Beware of local
Atlassian GTM Campaings (Davin Pukulis, Senior Product Marketing Manager at Salesforce)
- 고객 페르소나
- 핵심 메시지
- 캠페인 채널 관리
- MoFu 단계 대응
- BoFu 단계 대응
Word of mouth 전략
- 고객 창출 방법론
- Sales Funnel
- Forward Deployed Engineers
- 고객 경험이 핵심이다.
- 고객과의 접점에서 어떻게 행동하는가